Cara untuk mendapatkan pengunjung ke halaman blog anda bagi yang baru bermula

 Assalamualaikum,

Bagi hantaran blog saya kali ini, saya ingin berkongsi cara untuk mendapatkan pengunjung ke halaman blog anda terutama sekiranya anda baru saja berjinak-jinak dengan penulisan blog (seperti saya). Terdapat pelbagai cara untuk mendapatkan pengunjung tetapi di sini saya hanya mahu berkongsi cara-cara yang saya telah gunakan setakat ini.

Cara pertama yang telah saya gunakan adalah dengan cara menyediakan satu akaun Instagram yang sesuai dengan tujuan untuk mempromosikan laman blog saya. Saya kemudiannya meletakkan alamat halaman blog saya di "bio" akaun IG tersebut dan sesiapa yang berminat untuk mengunjungi halaman blog saya boleh mengelik pautan di bio tersebut. Berikut adalah akaun Instagram yang saya gunakan bagi tujuan tersebut:




Saya juga telah menyediakan satu akaun Twitter bagi mempromosikan halaman blogspot saya:


Selain itu saya juga telah mengunjungi halaman blog-blog berkaitan dan meninggalkan komen di ruangan komen. Tinggalkan komen yang ikhlas dan jangan sesekali "spam" halaman-halaman tersebut kerana itu hanya akan mendatangkan kesan buruk kepada anda kerana pihak yang telah melihat "spam" anda mungkin akan hilang kemahuan untuk mengunjungi halaman anda.

Baiklah itu sahaja untuk hantaran blog saya bagi kali ini. Semoga bertemu lagi di hantaran-hantaran akan datang InsyaAllah.


Ulasan